Hoppa till innehåll

Ellos Group arbetar aktivt med hållbarhet och har som mål att att göra bästa möjliga produkt med minsta möjliga avtryck på miljö och människa. Almedalsgarderoben såg man som ett naturligt och självklart val att medverka till.

almedalsgarderoben-ellos.jpg

Allsidigt bidrag till Almedalsgarderoben

När Ellos valde plagg till garderoben var grundtanken att de skulle fungera i de sammanhang som besökarna befinner sig i. En garderob för några dagar i Almedalen helt enkelt; ett antal snygga blusar och toppar som man kan matcha med sin favoritbyxa eller kjol och en rosa kostym som är klassiskt snygg men ändå väcker lite uppmärksamhet. Till kvällen, en lite mer festlig klänning som gör avtryck på mingelpartyt.

Bohemiskt och romantiskt i sommar

Ellos tror starkt på en bohemisk, lätt romantisk trend med tydlig skandinavisk känsla. Enkelhet med fina detaljer. Mycket vitt och ljusa färger. Enkla, stickade klänningar i lätta sommarkvalitéer eller med volanger och spetsdetaljer i tunna material. Med en stor bredd på stilar och trender i sitt sortiment anser Ellos att de mest hållbara plaggen är de du älskar, oavsett rådande trend.

Hållbara beslut hela vägen från designbordet

Ellos Group strävar efter att göra medvetna val av material och produktionsprocesser för att minska företagets klimatpåverkan. Hållbarhetsarbetet börjar redan i designstadiet, där många beslut som fattas påverkar vilka konsekvenser företagets verksamhet får för människor och miljö. Som exempel arbetar man aktivt med återvinning och återanvändning av material som ersättning för nyproducerade material. Ett nära samarbete och systematiskt arbetssätt med företagets leverantörer bidrar också till att främja och bibehålla goda arbetsförhållanden, mänskliga rättigheter och miljöhänsyn i leverantörskedjan.

Ellos – en nordisk shoppingdestination

Ellos Group är en ledande nordisk shoppingdestination för heminredning och mode. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker företaget ständigt nya vägar i stort och smått och alltid med kunden i fokus. I nära relation med sina miljoner kunder utvecklas attraktiva erbjudanden för kvinnan mitt i livet, hennes familj och hem. Ellos Group har huvudkontor i Borås och är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos har ca 550 medarbetare och omsätter runt 3,4 miljarder SEK.

sh_almedalsgarderoben_symbol_yellow_rgb.png

Alla medverkande medlemsföretag i Almedalsgarderoben 2024:

  • Cellbes

  • Didriksson

  • Ellos

  • Eton

  • Gina Tricot

  • Göteborgs Stadsmission

  • H&M

  • Houdini

  • Kappahl

  • Lindex

  • Lyko

  • MQ Marqet

  • Science Park Borås

  • Sellpy

  • Södra/OnceMore

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
almedalsnyhet.png

Handelns frågor lyftes i Almedalen: ”Kunskapen för låg”

NyhetI Handelslandet Sverige i Almedalen satte Svensk Handel handelns frågor högt på den politiska agendan.
almedalsgarderoben-ellos.jpg

Ellos: ”De mest hållbara plaggen är de du älskar att bära”

NyhetEllos ser Almedalsgarderoben som en bra ögonöppnare för hur kläder kan komma till användning på fler än ett sätt.
sellpy1.png

Sellpy vill göra det lättare att välja cirkulärt

NyhetSellpy's unika tjänst online och i appen möjliggör för alla att konsumera på ett mer cirkulärt sätt. Sellpy medverkade i Almedalsgarderoben.
stoldrapport-nyhet.png

Röster från handeln - så påverkar brotten våra företag

NyhetI Svensk Handels rapport "Stölder och brottslighet i handeln 2024" vittnar några röster om hur brotten påverkar deras verksamhet.
nrs-2024-(webben)-(5).png

Hållbarhet, säkerhet och AI formar handelns framtid

NyhetÅrets teman på Nordic Retail Summit 2 oktober är hållbarhet, säkerhet och AI. Biljetter finns att köpa nu.
kontakta-oss-i-sommar-1719832256.png

Kontakta oss i sommar

NyhetHandeln tar aldrig semester. Som medlem i Svensk Handel är vi aldrig längre än ett samtal eller mejl bort.
nrs-2024-(webben).png

AI - revolutionen som formar framtidens handel

NyhetArtificiell intelligens (AI) revolutionerar hela handelsbranschen globalt och är ett av tre huvudteman på årets Nordic Retail Summit.
kontakt-sommar-(1).png

Moms på second hand begränsar företagen

NyhetOmställningen till cirkulära affärsmodeller hos handelns företag utmanas av dubbelbeskattningen på second hand.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.