Konsumentguide
Piratkopiering
Läs ocksåPiratkopieringens baksidor är många. Här får du råd och tips på hur du kan skydda dig som handlare. Det finns ett antal kriterier som du all
Otillbörliga affärsmetoder
Läs ocksåEU-kommissionen har tagit fram nya guidelines för hur direktivet om otillbörliga affärsmetoder ska tillämpas i den digitala eran.
Leverans
Läs ocksåKonsumenten ska innan ett köp ingås i en nätbutik få information om vilka leveransalternativ som erbjuds och eventuella kostnader och andra
Ångerrätt och reklamationer
Läs ocksåDet här behöver du veta om konsumenten ångrar ett köp eller önskar reklamera ett fel på en vara.
Tvister
Läs ocksåOm säljaren och konsumenten inte kommer överens om till exempel ångerrätt, reklamation eller liknande ska säljaren informera konsumenten om
Lagar att känna till
Läs ocksåSom e-handlare finns det många lagar och regler att följa, här har vi samlat de som du måste känna till.
Certifierad e-handel - Trygg e-handel
Läs ocksåVad innebär en certifiering med Trygg E-handel? Den välkända symbolen har flera fördelar och visar bland annat att du som e-handlare är en s
Var kan jag få hjälp?
Läs ocksåSom medlem i Svensk Handel kan du alltid få stöd och råd av våra olika experter.