Årets butikssäljare
Årets butikssäljare visar på ett framgångsrikt säljresultat och ett kundbemötande som bidragit till företagets positiva utveckling. Priset har skapats för att främja enskilda insatser som ger resultat för företaget och för att lyfta fram goda föredömen inom branschen.
Motivering:
Med personliga säljmöten där kunderna möts med namn får Oliwer dem att känna sig bekväma i butiken. Under 2022 var han en av toppsäljarna på Kicks i hela landet sett till omsättning, snittkvitto och produkter i påse. Förutom butikens produkter får Oliwer även kunderna att köpa märken och produktserier som bara finns på e-com. Oliwer jobbar ständigt för att höja upplevelsen i butiken, både visuellt och i det personliga mötet!
- Publicerad:
- 2023-04-04
- Senast uppdaterad:
- 2023-04-04
Motivering:
Med ett genuint intresse för kunden och hens behov och önskningar gör Lova alltid sitt yttersta för att möta och överträffa dem. Hon har en vilja att lära, söker själv svar på frågor och utmaningar och har tagit ett större ansvar än vad som förväntats av henne. Lovas drivkraft märks inte minst på försäljningssiffrorna där hon själv står för minst hälften av teamets försäljning på månadsbasis visar samtidigt som hon tar plats i teamet och naturligt coachar sina kollegor!
- Publicerad:
- 2023-04-04
- Senast uppdaterad:
- 2023-05-09
Motivering:
I en liten nischad butik med kunder över hela världen är Svantes fingertoppskänsla när det gäller det lite nördiga sortiment extra viktig. Det är i hög utsträckning han som har bidragit till att butiken är placerad som nummer ett bland alla cykelbutiker i Sverige enligt trustpilot. Svante är proaktiv och initiativrik, något som märks både för kunderna och i utvecklingen av bolaget. Svante har en förmåga att göra kunderna nöjda utan att tappa fokus på företagets marginaler och mål!
- Publicerad:
- 2023-04-04
- Senast uppdaterad:
- 2023-04-04
Kriterier
Har arbetat i butiken i minst ett år.
Kan visa dokumenterat framgångsrikt säljresultat och har ett kundbemötande som bidragit till företagets positiva utveckling.
Får kunden att känna sig välkommen, bygger relation och är proaktiv.
Är sälj- och serviceinriktad, hanterar varje kund unikt med stort engagemang och agerar effektivt i snabbt tempo.
Har god samarbetsförmåga, är en lagspelare som effektivt tar till sig andras idéer och tankar och är även generös med att dela med sig av sin egen kunskap och erfarenhet.
Jury
Elisabet Elmsäter Vegsö (ordförande), Svensk Handel
Eleonor Dahlberg, Svensk Handel
Lotta Eriksson, Custitude
Mark Supharoek Madsen, Elgiganten
Emma Bjellhagen, Center for Retailing, Handelshögskolan i Stockholm
- Kategori:
- event
- Ämne:
- retail-awards
- Publicerad:
- 2022-04-06
- Senast uppdaterad:
- 2023-04-13