Hoppa till innehåll

Kundbemötandets betydelse för försäljningen - webinarium från Axel Arigatos flagship store

Axel Arigatos kundbemötande i butik har lagt grunden till ett community som bidragit till dubblerad omsättning. Bolagets intäkter ökade från 293 till 496 miljoner kronor mellan 2021 och 2022 och en del av orsaken är att man fortsatt investera i sin egen personal som utvecklar företagets varumärke.

Forough Shahriary är butikschef på deras flagship store på Biblioteksgatan i Stockholm. I sändningen delar hon med sig av hur Axel Arigato tänker kring kundbemötandet i butik. Hon och hennes personal utvecklar kundmötet i alla kanaler genom utvalda metoder och verktyg och har perfekta svar på vad du ska svara kunden som säger ”jag ska bara titta”, ”jag behöver gå hem och fundera” samt andra konkreta situationer man stöter på i butik. Deltar gör även Lotta Eriksson, vd och grundare på Custitude.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.