"Som medelstort företag kan man inte ha spetskompetens inom alla områden"
Charlotte Nordén, vd på Cellbes berättar om vikten av medlemskapet i Svensk Handel.
För oss är det en självklarhet att vara medlem i Svensk Handel. Som medelstort företag kan man inte ha spetskompetens inom alla områden och då är det fantastiskt bra att ha Svensk Handel att kontakta. Det kan gälla allt ifrån konsumenträtt, till dataskyddsfrågor och arbetsrätt. Jag skulle säga att det är en trygghet för oss att alltid veta att vi både kan läsa på hemsidan, men också att kunna ta direktkontakt för att få svar på och hjälp med olika frågor.
Vi har till exempel haft mycket bra hjälp i att tolka den nya dataskyddförordningen och anpassa vår verksamhet efter förändringarna i prisinformationslagen.
På den alltmer tuffa internationella marknaden så behöver vi stärka svenska handlares konkurrenskraft och jag tycker att Svensk Handel gör ett fantastiskt jobb som navet mellan samhälle, politiker och företag.
Cellbes fyra främsta skäl till att vara medlem:
Tryggheten i att hitta bra information på webben, men också direktkontakten kring olika frågor i vardagen.
Påverkansarbetet i både svensk och europeisk lagstiftning.
Hjälp att tolka och anpassa verksamheten efter ny lagstiftning.
Svensk Handel är navet mellan samhälle, politiker och företag.
Inte medlem än? Ta reda på mer!
- Kategorier:
- radgivning, arbetsgivarfragor
- Ämnen:
- medlemsaktuellt, medlemskap, medlem
- Publicerad:
- 2024-04-15
- Senast uppdaterad:
- 2024-05-27