Hoppa till innehåll

På fredag 6 december, under en "powerkvart" online, delar Custitude med sig av sina bästa tips.

custitude_bild-nyhet.png

Julhandeln står för dörren – årets mest intensiva och viktigaste försäljningstid. Många butiker har redan förstärkt teamet med extra personal och fyllt hyllorna med attraktiva erbjudanden och kampanjer. Men hur säkerställer ni att hela teamet verkligen lyfter kundmötet till nästa nivå och ser varje kund?

Hur vi bemöter våra kunder spelar en avgörande roll för försäljningsresultaten

  • Visste du att kunder som blir hälsade på i butik handlar för i snitt 100 kr mer än de som inte blir det?

  • Och kunder som får personlig hjälp från start till slut spenderar i genomsnitt 200 kr mer än de som inte har någon kontakt med säljare alls. 

Hur kan ni skapa julhandelns bästa kundupplevelse?

I samarbete med Svensk Handel bjuder Custitude in dig till en digital powerkvart där kundmötesexperten, Lotta Eriksson, delar sina främsta tips på hur ni riggar er för att leverera bästa kundmötet även under julrushen. 

 Du får verktygen för att:

  • Förbereda teamet på julrushens utmaningar.

  • Säkerställa att varje kund blir sedd och bemött på bästa sätt.

  • Maximera försäljningen genom att sätta kundmötet i fokus.

Missade möjligheter kostar – låt oss hjälpa er att ta vara på varje kund under årets mest intensiva försäljningsperiod

När: Fredag 6 december
Tid: Kl. 9:30-9:45
Var: Teams (länk skickas vid anmälan)

 

Anmäl dig redan idag och få en rivstart på årets julhandel >>

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
jeansjacka-hand-prislapp.jpg

Konsumentverket granskar prismarknadsföring under våren - så förbereder du dig

NyhetSom medlem i Svensk Handel har du tillgång till en vägledning i 7 a §, prisinformationslagen.
q&a_tillganglighetslagen.jpg

Frågor och svar om nya Tillgänglighetslagen

NyhetSvensk Handel får många frågor från medlemmar om vad som gäller kring nya tillgänglighetslagen och har därför tagit fram en Q&A.
startbild-avtal-2025-(1).jpg

Intensiv fas i årets avtalsrörelse

NyhetFörhandlingarna om nya kollektivavtal pågår för fullt. På måndag 31 mars löper Detaljhandelsavtalet och Lager och E-handelsavtalet ut.
istock-1187328432-(1).jpg

Tillgänglighetslagen: Ny vägledning och Q&A

NyhetDen 28 juni 2025 träder den nya Tillgänglighetslagen i kraft. Svensk Handel har tagit fram en Q&A samt en ny vägledning.
man-med-telefon-16x9.png

Varning: ConnectD lurar företag in i dyra och långa telefoniavtal

NyhetFöretagare över hela Sverige fortsätter att drabbas av telefonibolaget ConnectD, som sedan länge är listat på Svensk Handels Varningslista.
sedlar-16x9.png

En uppdatering om kontantutredningen och kontanter i handeln

NyhetVad gäller just nu? En sammanfattning av dagsläget kring kontantanvändningen, vilka som ska ta emot kontanter och betalningar i offlineläge.
sanningsskylt.png

Fakta och myter om matpriserna

NyhetI sociala medier och på debattsidor uppmanas till bojkott av matbutiker, därför finns det anledning att föra fram fakta kring matpriserna.
sedlar-vaxling.jpg

Kontantutredningen – sammanfattning ur detaljhandelsperspektiv

NyhetUtredningen presenterades den 19 december 2024 och ligger nu ute på remiss.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.