Så expanderar du din e-handel globalt
Nycklar, insikter och lärdomar från ledande e-handelsprofiler.

Hur växer man sin e-handel på nya marknader?
Fördelarna med att expandera sin e-handel internationellt är många. Nya marknader ger tillväxtmöjligheter, nya intäktsströmmar, ökad konkurrenskraft och ökad vinst. En e-handel är ofta mycket skalbar, vilket innebär att man kan expandera sin verksamhet till nya marknader med relativt låga marginalkostnader. Svenska e-handelsföretag har mycket att vinna på internationell expansion – den svenska marknaden är trots allt ganska liten sett ur ett globalt perspektiv.
När: 21 mars kl. 12.00-12.45
Var: Online
Fri lunch via Foodora ingår.
Agenda
Entrepenören och e-handelsexperten Björn Påhlman Spenger tar oss med på spännande samtal med:
Malina & Soft Goat - Sofia Lind Andersson, VD
Så lyckades de med sin globala försäljning och därför satsar de särskilt på USA, Asien och Storbritannien.Equestrian Stockholm - Johanna von Sydow, VD & Grundare
Ett av de ledande globala varumärkena inom ridsport - så lyckades de kraftigt expandera sin globala e-handel till över 100 länder.Mockberg - Elvira Eriksson, VD & Grundare
Starta globalt eller lokalt? Lärdomar från Mockbergs resa. Så lyckades de vända bolaget till att bli ett av Sveriges snabbast växande e-handlare.Verdane - Kristoffer Cedfors, Commercial Excellence Expert
Tillväxtmotorn bakom internationella succéer såsom CAIA, Boozt m.fl. delar med sig av nycklarna till framgångsrik expansion.
- Ämne:
- e-handel
- Innehållstyp:
- Insikt från partner
- Publicerad:
- 2024-03-13
- Senast uppdaterad:
- 2024-03-21