Hoppa till innehåll

Den svenska självbetjäningshandeln ökar. Vad eller vilka är drivkrafterna bakom, och vad blir konsekvensen om butikerna inte hänger med? I samarbete med Swish arrangerade Svensk Handel ett webbinarium på temat.

Den svenska självbetjäningshandeln växte med 10 procent under 2023, visar rapporten Unika besökare som Swish har tagit fram tillsammans med HUI Research. I takt med den här fortväxande trenden dyker det upp en hel del frågor – Vad och vilka är det egentligen som driver den här utvecklingen? Vad blir konsekvenserna för butikerna om de inte hänger med? Se webbinariet där Swish och Svensk Handel reder ut begreppen.

Medverkande:

  • Charlotta Lindblad, Head of Communication, Swish

  • Robin Hjelte, Head of Data & Analytics, Swish

  • Simon Nilsson, Director of B2B, Swish

  • Bengt Nilervall, Näringspolitisk expert på Svensk Handel

bengt-nilervall.jpg

Bengt Nilervall

Näringspolitisk expert

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.