Program och medverkande träff 1 | 29 april
15:00 Välkommen!
Per Ljungberg
Eleonor Dahlberg
Jacob Lovén
15:15 Big Business - 25 min
Retail media är inte längre en sidogig – det är en miljardindustri. Vi kickstartar med en snabb översikt av landskapet, marknadens tillväxt och vad som krävs för att vinna.
Jacob Lovén, Den Digitala Draken
15:40 Keynote: The Retail Media Gold Rush – Vem tjänar pengarna?
Alla vill ha en bit av kakan – men vem äter upp hela tårtan? En genomgång av trender, vinnare och de största hoten. Från Amazon och Walmart till svenska aktörer som tar upp fighten.
Johan Petter Adler
16:10 Panel: Brands, Retailers & Media – The Frenemies Playbook 25 min
Retailers har datan, brands har finanskapitalet och mediaföretagen vill såklart också ha en del av kakan. Hur bygger vi en affär som gynnar alla?
Christofer Boman - Cloetta
Johan Petter Adler
Sara Karte
16:35 Paus
16:55 Case Study: Vad Funkar Egentligen?
Vi går från buzzwords till business. Konkret case study visar vad som krävs för att en retail media-satsning ska lyfta – och vilka fällor du ska undvika.
Peter Loell, Omnicom
17:25 Retail Media i fysisk miljö
Den som äger kundens tid vinner. Det gäller även i fysisk miljö. Men vad är Retail Medias roll i det fysiska och vilket värde skapar det? Vi gräver i potentialen, utmaningarna och lösningarna för Retail Media IRL.
Andreas Lind, Visual Art
Marcus Lord, Stadium
17:55 Wrap-up: From Hype to Execution
Vi sammanfattar dagens key takeaways och pratar om nästa event. Det handlar inte om att prata retail media – det handlar om att göra retail media.
Jacob Lovén, Den Digitala Draken
Anmäl ditt intresse av att medverka på träff 1 den 29 april! Skicka e-post till: retailmedia@svenskhandel.se
- Kategori:
- innovation
- Ämne:
- innovation
- Publicerad:
- 2025-04-02
- Senast uppdaterad:
- 2025-04-02