Hållbar e-handel
Lucköppning i decembers farligaste julkalender!
NyhetSe Svensk Handels kampanj "Decembers farligaste julkalender" mot osund konkurrens från kinesiska onlinegiganter, i sociala medier.
Vill du ligga steget före? Delta i seminariet om digitala produktpass!
NyhetFrågorna om digitala produktpass är många: När kommer de? Vad innebär de? Och hur kan företag göra dem till en konkurrensfördel?
Pre Loved-indikatorn oktober 2024
RapportPre Loved-indikatorn från Svensk Handel visar att den svenska second hand-marknaden omsatte 1,3 miljarder kronor under månaden.
Pre Loved-indikatorn september 2024
RapportBegagnatmarknaden omsatte 1,3 miljarder kronor i september. Second hand-försäljningen ökade jämfört med föregående kvartal.
Pre Loved-indikatorn augusti 2024
RapportPre Loved-indikatorn för augusti månad visar att försäljningen av second hand-produkter minskade något.
Pre Loved-indikatorn juni och juli 2024
RapportSecond hand-marknaden befäster sin position som ett naturligt sätt för svenskar att handla på.
Moms på second hand begränsar företagen
NyhetOmställningen till cirkulära affärsmodeller hos handelns företag utmanas av dubbelbeskattningen på second hand.
E-com ready – så ska framtidens leveranser möjliggöra en mer hållbar e-handel
PressmeddelandeSvensk Handels nätverk Hållbar e-handel presenterar idag insikterna från projektet e-com ready.