Hoppa till innehåll

Frågorna om digitala produktpass är många: När kommer de? Vad innebär de? Och hur kan företag göra dem till en konkurrensfördel?

digitala-pass.png

Den gröna och digitala omställningen måste ske parallellt, men hur ska det gå till? Hur ska du som företagare förbereda dig inför den gröna – och digitala – omställningen?  

Den 19 december bjuder Svensk Handel in alla medlemsföretag till ett förmiddagsseminarium i Stockholm som ger konkreta svar på dessa frågor. Vi tar dig med in i EU:s pågående arbete med specifika och tekniska krav för digitala produktpass – en nödvändig pusselbit för en hållbar framtid och en mer transparent leveranskedja.

Vad får du som deltagare?

  • Insikter från experterna: Ta del av insikter och kunskap från insatta och relevanta talare.

  • Praktiska råd: Lär dig hur ditt företag kan förbereda sig för de kommande kraven och dra nytta av den gröna och digitala omställningen.

  • Från inspiration till handling: Få verktygen för att göra digitala produktpass till en del av din affärsstrategi och hållbarhetsarbete.

När, var och hur?

Seminariet hålls den 19 december kl 9.00 (till 12.00) på plats i Svensk Handels lokaler i Stockholm exklusivt för medlemmar, med möjlighet att nätverka med branschkollegor och avsluta med en gemensam lunch. För dig som inte är medlem eller inte kan delta fysiskt erbjuder vi deltagande via Teams.

Varför ska du delta?

Med de omfattande kraven från EU:s Gröna Giv är digitalisering och spårbarhet inte längre valbara – de är en nödvändighet. Genom att delta i seminariet får du en fördel i att navigera dessa förändringar och positionera ditt företag för framtiden.

Säkra din plats idag och ta steget mot en hållbar och konkurrenskraftig framtid!

Medverkande:

  • Magnus Nikkarinen, Hållbarhetsexpert på Svensk Handel 

  • Staffan Olsson, GS1 Sweden 

  • Malin Rosqvist, Programchef, RISE 

  • Lennart Strandberg, Business Relations och ordförande i SIS TK 639, Blue Cromos  

  • Daniel Göhlin, VD/Grundare, GUNG AB 

  • Hans Petter Hubert, Director, Strategic Initiatives, Kezzler 

  • Stina Behrens, Project Manager Future Materials, Axfoundation

  • Stina Wallström, Handelsexpert, Svenskt Näringsliv

 Läs mer och anmäl dig här:

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.