Svensk Handel är stolta över att samarbeta med partnern DigJourney i att stärka branschen till att ta vara de möjligheter som digital transformation innebär. I det här webbinariet får du veta mer om vad utbildningen innebär och varför du inte bör missa den!
Handeln är den bransch som har flest anställda i Sverige (ca 600 000). Statistik visar att många B2B-företag inom handel fortfarande ligger efter B2C i digitalisering. Trots att B2B-bolag kommer allt längre på sin digitaliseringsresa, är avståndet till B2C för stort, drivet av konsumentmarknaden som fortsätter pushas framåt i ännu snabbare takt. Det här vill Svensk Handel tillsammans med vår partner DigJourney bidra till att minska genom en ny utbildning - Digitalisering för B2B-företag inom handel.
Joakim Jansson från DigJourney leder utbildningen tillsammans med Eleonor Dahlberg på Svensk Handel. Arne B Andersson deltar även han genom insikter och trender inom B2B och Ted Schönbeck, AI-ambassadör på Google, berättar om hur du kan använda AI i din digitaliseringsresa.