Hoppa till innehåll

Retail Awards 2023 arrangerades på ett fullsatt Nalen den 8 maj. Nio vinnare skulle koras. I kategorin Årets köpupplevelse var det allmänheten som fällde avgörandet. I alla de andra kategorierna utsågs vinnarna av en jury, men här var det öppen omröstning. Vann gjorde Inet.

inet-vinnare-16x9.png
Vinnarna Inet tillsammans med Louise Richardson från kategorisponsorn Nets och Svensk Handels vd Sofia Larsen

Inet säljer utrustning för gaming- och teknikentusiaster till privatpersoner och företag via webben och fysiska butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö. Företaget är känt för sin mycket goda kundservice, och en väldigt smidig och enkel köpupplevelse. Med tanke på resultatet i den öppna omröstningen är det uppenbarligen något som de som röstade på Årets köpupplevelse håller med om.

Det viktigaste med den här typen av utmärkelse är att vi får ett kvitto på att vi gör rätt saker och den fungerar även som bränsle att fortsätta utveckla kundupplevelsen.
Erik Wickman
vd Inet

Inet lägger stor kraft på sin kundservice som hjälpsamt guidar kunderna oavsett om det handlar om att hitta rätt produkter, stötta med felsökning och installation eller orderrelaterade frågor.

Verksamheten startades år 2000 och har sitt huvudkontor i Sisjön i Göteborg. Inet har idag 100 kunniga och engagerade medarbetare som hjälpt dem att tidigare bli utnämnda till Årets Datorbutik 2021 av Sweclockers.com, Årets butik 2022 av Prisjakt och Årets e-handlare 2022 av Pricerunner.

Vi har fått ett litet samtal med vd Erik Wickman:

- Vad tror ni det var som gjorde att ni fick flest röster i kategorin Årets köpupplevelse?
- Engagemanget för våra kunder/vänner/partners, det krävs något extra för att vara med i den här typen av omröstning!

- Har ni redan gjort allt som går för att förbättra köpupplevelsen, eller vad står på er önskelista framåt?
- Absolut inte, när det kommer till köpupplevelsen blir man aldrig klar, det gäller hela tiden att vara innovativ och utmana oss själva i hur vi kan bli bättre ur ett kundperspektiv. Vi har precis påbörjat ett UX-arbete (användarupplevelse red:s anm.) med sajten och har som mål att ytterligare förbättra upplevelsen online.

Vi tackar Erik för samtalet och önskar fortsatt lycka till i utvecklingen av den goda affären.

Juryns motivering till Inets finalplats i Retail Awards:

Inet har inte bara stenhårt kundfokus, de är närmast besatta av sina kunder, eller ”vänner” som de själva kallar dem. När dessutom medarbetarna är så djupt engagerade i Inets sortiment uppstår en kundupplevelse som slår det mesta. En upplevelse som utvecklas i symbios mellan medarbetare och trogna kunder som rekommenderar och finner den bästa lösningen för varje enskild person.

nets.jpg

Stort tack till kategorisponsorn Nets

Nets specialiserar sig på att driva digitala betalningar.
Nets kopplar samman banker, handlare och konsumenter via ett internationellt nätverk som möjliggör digitala betalningar. De erbjuder ett brett utbud av korttjänster, account services och betalningslösningar för handlare över hela Norden.
Läs mer om Nets som medlemsförmån för Svensk Handels medlemmar

 

Alla vinnare i Retail Awards 2023

Årets butikssäljare: Lova Lindgren, Synsam Recycling Outlet

Årets butik: These Go To 11

Årets hållbarhetssatsning: Circuit

Årets logistiklösning: Clas Ohlson

Årets ledare: Rickard Lyko, Lyko

Årets köpupplevelse: Inet

Årets tillväxtbolag: Gårdssällskapet

Årets digitala satsning: Djerf Avenue

Årets internationella expansion: Chimi

Här kan du läsa om alla finalister.

För mer information, bilder och kontaktuppgifter till respektive vinnare, kontakta Svensk Handels presstjänst.

presskontakt-3.jpg

Presskontakt

Är du journalist och vill komma i kontakt med Svensk Handel? Kontakta vår pressjour

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
stoldrapport-nyhet.png

Röster från handeln - så påverkar brotten våra företag

NyhetI Svensk Handels rapport "Stölder och brottslighet i handeln 2024" vittnar några röster om hur brotten påverkar deras verksamhet.
nrs-2024-(webben)-(5).png

Hållbarhet, säkerhet och AI formar handelns framtid

NyhetÅrets teman på Nordic Retail Summit 2 oktober är hållbarhet, säkerhet och AI. Biljetter finns att köpa nu.
kontakta-oss-i-sommar-1719832256.png

Kontakta oss i sommar

NyhetHandeln tar aldrig semester. Som medlem i Svensk Handel är vi aldrig längre än ett samtal eller mejl bort.
nrs-2024-(webben).png

AI - revolutionen som formar framtidens handel

NyhetArtificiell intelligens (AI) revolutionerar hela handelsbranschen globalt och är ett av tre huvudteman på årets Nordic Retail Summit.
kontakt-sommar-(1).png

Moms på second hand begränsar företagen

NyhetOmställningen till cirkulära affärsmodeller hos handelns företag utmanas av dubbelbeskattningen på second hand.
kontakt-sommar.png

Sårbarhet för cyberbrott växande problem för näringslivet

NyhetPå ett fullsatt seminarium i Almedalen diskuterades cyberattacker som ett växande hot mot såväl handeln som samhället i stort.
turister-gagata.jpg

Din butik – ett besöksmål för turister

NyhetTa del av Svensk Handels rekommendationer för hur du bäst omfamnar turisterna i sommar.
namnlos-design-(4).png

Stölder och brott kostar handeln 20 miljarder varje år

NyhetTotalt kostar brottsligheten i handeln 20 miljarder varje år, vilket motsvarar en halv polisbudget.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.