Konsumentverket granskar kundtjänstinformation på webbplatser
Konsumentverket har gjort en kartläggning som visar att konsumenter upplever stora problem i kontakten med företags kundtjänst. Följer din webbplats reglerna? En granskning kommer att ske vid månadsskiftet september-oktober. Inventera din webbplats redan nu och förbered dig.
Kulturens kraft: Så bygger varumärken lojala fans – inte bara kunder
NyhetVad är det som gör att vissa varumärken inte bara syns, utan verkligen känns? Lyssna på avsnittet i podden D-Congress Talks.
Handelskonjunkturen april 2025: Tecken på återhämtning – faran långt ifrån över
NyhetBörjar svensk handel sakta röra sig i rätt riktning, efter flera år av kris och lågkonjunktur? Se svaren i Handelskonjunkturen.
Vårbudgeten saknar åtgärder för hushållens och företagens ekonomi
NyhetNär vårpropositionen idag presenterades saknades tyvärr inslag för att stärka hushållens och företagens ekonomiska situation.
Kaffe – en eftertraktad vara för tjuvar
NyhetUnder en längre tid har vi sett hur priset på kaffe stadigt har stigit. Det gör det till ett hett eftertraktat byte i butikerna
Hur hanteras min polisanmälan egentligen?
NyhetMissa inte Svensk Handels vägledning, en helhetsbild över hur rättskedjan ser ut, och vad nästa steg är om din butik utsätts för brott.
Osäkerhet kring USA:s handelstullar: Regeringen inrättar ”tulljour”
NyhetRegeringen inrättar en särskild "tulljour" för att stötta företag som påverkas av osäkerheten kring USA:s handelstullar.
Från Borås till Berlin - så bygger Cellbes en internationell tillväxtresa
NyhetCharlotte Nordén berättar hur ett starkt varumärke och ett värderingsdrivet ledarskap kan göra skillnad – även över landsgränser.
“Att vända motvind till medvind” – XXL:s vd Freddy Sobins 3 framgångstips
NyhetSportkedjan XXL har inte haft en spikrak resa – men är nu tillbaka i tillväxt, mycket tack vare tre faktorer.