Så kan handeln möta Generation Z
I Svensk Handels rapport Läget i handeln 2023 ägnas ett kapitel åt Generation Z, framtidens konsumenter som är födda mellan 1997 och 2012. På global nivå kommer de år 2030 att utgöra 40 procent av alla individer i arbetsför ålder och vara den största konsumentgruppen. I Sverige motsvarar det en femtedel av befolkningen och en tredjedel av alla i arbetsför ålder.
Handelskonjunkturen april 2025: Tecken på återhämtning – men farorna är långt ifrån över
NyhetBörjar svensk handel sakta röra sig i rätt riktning, efter flera år av kris och lågkonjunktur? Se svaren i Handelskonjunkturen.
Vårbudgeten saknar åtgärder för hushållens och företagens ekonomi
NyhetNär vårpropositionen idag presenterades saknades tyvärr inslag för att stärka hushållens och företagens ekonomiska situation.
Kaffe – en eftertraktad vara för tjuvar
NyhetUnder en längre tid har vi sett hur priset på kaffe stadigt har stigit. Det gör det till ett hett eftertraktat byte i butikerna
Hur hanteras min polisanmälan egentligen?
NyhetMissa inte Svensk Handels vägledning, en helhetsbild över hur rättskedjan ser ut, och vad nästa steg är om din butik utsätts för brott.
Osäkerhet kring USA:s handelstullar: Regeringen inrättar ”tulljour”
NyhetRegeringen inrättar en särskild "tulljour" för att stötta företag som påverkas av osäkerheten kring USA:s handelstullar.
Från Borås till Berlin - så bygger Cellbes en internationell tillväxtresa
NyhetCharlotte Nordén berättar hur ett starkt varumärke och ett värderingsdrivet ledarskap kan göra skillnad – även över landsgränser.
“Att vända motvind till medvind” – XXL:s vd Freddy Sobins 3 framgångstips
NyhetSportkedjan XXL har inte haft en spikrak resa – men är nu tillbaka i tillväxt, mycket tack vare tre faktorer.
Larmrapport om farliga varor från nätjättar – nu kräver Svensk Handel skarpa åtgärder
NyhetEn ny granskning från Kemikalieinspektionen visar att 6 av 10 produkter från stora onlineplattformar innehåller förbjudna ämnen.