Besöksnäring
Besöksnäring och turism – frågor Svensk Handel driver
Läs ocksåHandeln är en viktig motor för Sveriges tillväxt, och så även inom besöksnäring och turism. Varje år går ungefär en tredjedel av turisterna
Din butik – ett besöksmål för turister
NyhetTa del av Svensk Handels rekommendationer för hur du bäst omfamnar turisterna i sommar.
Handlare ser ljust på sommarens försäljning
PressmeddelandeÖver 40 procent av Sveriges handlare förväntar sig en ökad försäljning under sommarmånaderna juni, juli och augusti i år.
Sommarrapport 2024
RapportÖver 40 procent av Sveriges handlare förväntar sig en ökad försäljning under sommarmånaderna juni, juli och augusti i år.
Miljözon klass 3 - hur berör det din verksamhet?
NyhetSvensk Handel och Visita överklagar Stockholm stads beslut om att införa Miljözon 3. Frågan har nationell bäring.
Svensk Handel och Visita överklagar beslut om miljözon 3
PressmeddelandeSvensk Handel och Visita har idag överklagat Stockholm stads beslut som rör införandet av miljözon klass 3 i delar av City.
Tondövt att hasta fram beslut om miljözon
PressmeddelandeInförandet av miljözon klass 3 i Stockholm sker utan att nödvändig infrastruktur finns på plats och utan tillräcklig tid för omställning.
Miljözon slår mot företagen i city
DebattartikelSvensk Handel ifrågasätter det snabba införandet av miljözon 3 i centrala Stockholm, utan rimlig tid för förberedelse och omställning.