Hoppa till innehåll

Retail Media Summit | 29 april | Så skapar du en lönsam retail media-affär

Vilka är knepen för att skapa lönsamhet för både dig och dina varumärken? Var är annonsmarknaden på väg för retailers?​ Välkommen på första träffen i Svensk Handels nya Retail Media Community!

Gå med i Retail Media Community och anmäl dig till första träffen, 29 april på A House vid Slussen i Stockholm. Träff 1 arrangeras i samarbete med Omnicom.

Antalet platser är begränsat. Medlemmar i Svensk Handel deltar kostnadsfritt, övriga betalar 1 980 kr per träff och person. Kommande två träffar är planerade till 27 maj och 4 september. Informationen uppdateras löpande här >>

Program och talare

15:00 Välkommen! 

rm1.png
Per Ljungberg, Svensk Handel | Eleonor Dahlberg, Svensk Handel | Jacob Lovén, Den Digitala Draken

15:15 Big Business - 25 min 

Retail media är inte längre ett sidogig – det är en miljardindustri. Vi kickstartar med en snabb översikt av landskapet, marknadens tillväxt och vad som krävs för att vinna. 

rm6.png
Jacob Lovén, Den Digitala Draken

15:40 Keynote: The Retail Media Gold Rush – Vem tjänar pengarna?

Alla vill ha en bit av kakan – men vem äter upp hela tårtan? En genomgång av trender, vinnare och de största hoten. Från Amazon och Walmart till svenska aktörer som tar upp fighten. 

rm5.png
Johan Petter Thorbjörnsson, Adler & Company

16:10 Panel: Brands, Retailers & Media – The Frenemies Playbook 25 min 

Retailers har datan, brands har finanskapitalet och mediaföretagen vill såklart också ha en del av kakan. Hur bygger vi en affär som gynnar alla?

rm2.png
Christofer Boman, Cloetta | Johan Petter Thorbjörnsson, Adler & Company | Sara Karte, Foodora

16:35 Paus

16:55 Case Study: Vad Funkar Egentligen?

Vi går från buzzwords till business. Konkret case study visar vad som krävs för att en retail media-satsning ska lyfta – och vilka fällor du ska undvika. 

rm4.png
Peter Loell, Omnicom

17:25 Retail Media i fysisk miljö

Den som äger kundens tid vinner. Det gäller även i fysisk miljö. Men vad är Retail Medias roll i det fysiska och vilket värde skapar det? Vi gräver i potentialen, utmaningarna och lösningarna för Retail Media IRL. 

rm3.png
Andreas Lind, Visual Art | Marcus Lord, Stadium

17:55 Wrap-up: From Hype to Execution  

Vi sammanfattar dagens key takeaways och pratar om nästa event. Det handlar inte om att prata retail media – det handlar om att göra retail media. 

rm7.png
Jacob Lovén | Nic Steager


Anmäl ditt intresse av att medverka på träff 1 den 29 april! Skicka e-post till: retailmedia@svenskhandel.se

eleonor-dahlberg1.jpg

Eleonor Dahlberg

Senior projektledare

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.