Retail Media Summit | 29 april | Så skapar du en lönsam retail media-affär
Vilka är knepen för att skapa lönsamhet för både dig och dina varumärken? Var är annonsmarknaden på väg för retailers? Välkommen på första träffen i Svensk Handels nya Retail Media Community!
Gå med i Retail Media Community och anmäl dig till första träffen, 29 april på A House vid Slussen i Stockholm. Träff 1 arrangeras i samarbete med Omnicom.
Antalet platser är begränsat. Medlemmar i Svensk Handel deltar kostnadsfritt, övriga betalar 1 980 kr per träff och person. Kommande två träffar är planerade till 27 maj och 4 september. Informationen uppdateras löpande här >>
Program och talare
15:00 Välkommen!
15:15 Big Business - 25 min
Retail media är inte längre ett sidogig – det är en miljardindustri. Vi kickstartar med en snabb översikt av landskapet, marknadens tillväxt och vad som krävs för att vinna.
15:40 Keynote: The Retail Media Gold Rush – Vem tjänar pengarna?
Alla vill ha en bit av kakan – men vem äter upp hela tårtan? En genomgång av trender, vinnare och de största hoten. Från Amazon och Walmart till svenska aktörer som tar upp fighten.
16:10 Panel: Brands, Retailers & Media – The Frenemies Playbook 25 min
Retailers har datan, brands har finanskapitalet och mediaföretagen vill såklart också ha en del av kakan. Hur bygger vi en affär som gynnar alla?
16:35 Paus
16:55 Case Study: Vad Funkar Egentligen?
Vi går från buzzwords till business. Konkret case study visar vad som krävs för att en retail media-satsning ska lyfta – och vilka fällor du ska undvika.
17:25 Retail Media i fysisk miljö
Den som äger kundens tid vinner. Det gäller även i fysisk miljö. Men vad är Retail Medias roll i det fysiska och vilket värde skapar det? Vi gräver i potentialen, utmaningarna och lösningarna för Retail Media IRL.
17:55 Wrap-up: From Hype to Execution
Vi sammanfattar dagens key takeaways och pratar om nästa event. Det handlar inte om att prata retail media – det handlar om att göra retail media.
Anmäl ditt intresse av att medverka på träff 1 den 29 april! Skicka e-post till: retailmedia@svenskhandel.se
- Kategori:
- innovation
- Ämne:
- innovation
- Publicerad:
- 2025-04-02
- Senast uppdaterad:
- 2025-04-10