Hoppa till innehåll

Maya Delorez säljer kläder och utrustning för ridsport. Genom att dela kundernas egenproducerade material i sina sociala kanaler är kunderna med och bygger varumärket, företaget lär känna sin målgrupp och kan på så sätt arbeta kundcentrerat.

maya-d-16-9.jpg

Att bygga, utveckla och stärka sitt community är något som Maya Delorez har prioriterat sedan dag ett genom att uppmuntra kunderna att dela med sig av sina upplevelser. Utbytet ger mervärde åt både företaget och kunden, bland annat när det gäller utvecklingen av såväl enskilda produkter som sortimentet i sin helhet. I och med att det är kunderna som köper och använder produkterna är communityt en stor tillgång i utvecklingen av Maya Delorez erbjudande.

Ambitionen är att våra flöden ska spegla alla oss som är en del av Maya Delorez, vilket inkluderar allt från kunder och teamryttare till medarbetare. Som företag är vi också lyhörda och bjuder in till samtal med vår målgrupp för att kunna förbättra produkter och erbjudanden
Amanda Jacobsson
Communications Manager, Maya Delorez

Intresset för ridsport genomsyrar hela verksamheten hos Maya Delorez. Nästan alla som jobbar på företaget har en anknytning till ridning, vilket bidrar till att de känner sin målgrupp mycket väl. Detta leder i sin tur till att interaktionen mellan Maya Delorez och kunderna blir naturlig och okonstlad.

- Hemsidan och våra kanaler ska vara mer än bara ett ställe kunden vänder sig till för att handla ridkläder. Maya Delorez ska vara en mötesplats och en kunskapsbank och ett ställe att vända sig till för inspiration.

Maya Delorez vänder sig till såväl den unga ridskoleryttaren som den elitsatsande atleten. Maya Delorez arbetar med samarbetspartners som utövar sporten på olika nivåer för att spegla den breda målgruppen och på så sätt lyfta profiler som känns nära kunden och som kunden kan relatera till.

Vi har ett lojalt community som växer sig allt större. Vi vill uppmuntra till deltagande, det är de engagerade kunderna som driver varumärket framåt och bidrar till varumärkets utveckling tillsammans med oss. Kunder köper inte bara våra produkter utan bidrar till spridning och rekommendationer av varumärket. Vårt community är oerhört viktigt för oss
Amanda Jacobsson
Communications Manager

Du har läst en inspirerande artikel från kapitlet Generation Z (sid 32 - 51) i Svensk Handels rapport, Läget i handeln 2023. Ladda gärna ner hela rapporten.

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
rekommendationer_demonstrationer.jpg

Viktiga råd till butiker vid demonstrationer och ökad otrygghet

NyhetSå hanterar du och ditt företag situationer som kan uppstå i samband med demonstrationer.
eu-flagga.png

Avskogningsförordningen skjuts upp – nya tidsramar för företag

NyhetEU:s avskogningslagstiftning ska förhindra att produkter säljs på den europeiska marknaden om råvaran producerats på mark som avskogats.
topp.jpg

Här är de 10 mest lästa webbnyheterna 2024

NyhetVilka ämnen lockade mest på svenskhandel.se förra året? Här kan du ta del av 10 starka nyheter som under 2024 var några de mest lästa.
kungsgatan-stockholm.png

Transportstyrelsen avslår Stockholms överklagande – miljözonen fortsatt stoppad

NyhetTransportstyrelsen har beslutat avslå Stockholms stads överklagande av det tillfälliga stoppet för miljözon klass 3.
medlemsdekal-2025.jpg

Medlemsdekalen 2025 - visa att du är en del av någonting större

NyhetNu finns 2025 års medlemsdekal att beställa - och ladda ner digitalt.
nytt-korkort-2024.png

Körkortet uppgraderas och får nytt utseende

NyhetUtseendet och säkerhetsdetaljerna på svenska körkort kommer att uppdateras. Det här blir mycket viktigt för svenska handelsföretag.
farligaste-julkalendern-1.png

Lucköppning i decembers farligaste julkalender!

NyhetSe Svensk Handels kampanj "Decembers farligaste julkalender" mot osund konkurrens från kinesiska onlinegiganter, i sociala medier.
avtalsnytt_2.jpg

Avtalsnytt: Så fungerar avtalsrörelsen

NyhetOla Axelsson, Svensk Handels förhandlingschef berättar hur avtalsrörelsen fungerar.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.