Hoppa till innehåll

Plick har över tio år på marknaden och är idag en av de starkast lysande stjärnorna för second hand online i Sverige. Läs mer om deras framgångsrecept!

plick-image.png

Genom att bygga upp en communitykänsla hos användarna strävar de efter att göra det kul att handla second hand.

Med över en miljon registrerade användare, till största delen 18–29 år eller yngre, är Plick en av Sveriges största onlineplattformar för kläder, skor, accessoarer, skönhet och parfym. Plick vill förbättra människors konsumentbeteende till det bättre. Utöver att användarna i appen kan köpa och sälja produkter kan de också chatta, likea plagg samt följa andra användare. Communitykänslan gör att användarna både stannar längre i appen och kommer tillbaka.

Plicks omsättning har ökat de senaste åren och företaget är positiva till framtiden.

-  Vi ser oss själva som i början av utvecklingen, Jimmy Heibert, vd för Plick.

Läs mer om Plick på sidan 26 i rapporten Läget i handeln:

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.