Läget i handeln
Mer personliga kundrekommendationer med optimerade modeller
NyhetAdlibris skapar fylliga rekommendationer baserade på mer än baksidestexterna.
AI hjälper Coop att hitta rätt balans i sortimentet
NyhetSå optimerar vi sortimentet med AI och ger personalen nya verktyg
Svensk Handel varnar: Rådande hyresnivåer leder till tomma stadskärnor
PressmeddelandeDe senaste årens extrema hyreshöjningar på över 20 procent har slagit hårt mot handelsföretagen.
Axfood – Minskat matsvinn med AI-drivna prognosmodeller
NyhetMed historiska försäljningsdata, uppgifter om butikens läge och bästa leveranstiderna, tar AI-modellerna fram kampanjförslag för Axfood.
Generativ AI fungerar som en kreativ brainstorming partner
NyhetMusti Group använder AI för marknadsföring, copywriting och grafisk design, men också för förbättrad kundupplevelse
Läget i handeln - Plick förenar nytta med nöje
NyhetPlick är idag en av de starkast lysande stjärnorna för second hand online i Sverige. Läs om deras framgångsrecept!
Läget i handeln: Second hand – från 18 till 50 miljarder kronor på 10 år
NyhetSecond hand är här för att stanna. Svensk Handels färska rapport Läget i handeln visar på en starkt växande marknad.
AI på Kicks – Skönhetsassistenter ger skräddarsydda rekommendationer
NyhetKicks har framgångsrikt integrerat AI i sin verksamhet för att förbättra kundupplevelsen och optimera interna processer.