Svensk Handel bjöd in alla som är en del av D-Congress Community till en uppladdning inför det stora eventet i mars. Pre D-Congress samlade närmare 300 retailers och partners till Svensk Handel på SPACE i Stockholm.
Pre D-Congress gav ett gyllene tillfälle att nätverka, knyta kontakter och ta del av de senaste insikterna kring hur man ska navigera i den alltmer ovissa tid vi befinner oss i. Eventet gav också en fin försmak på temat för D-Congress 2023 ”Profitable Creativity”.
Programmet inleddes av Svensk Handels vd, Sofia Larsen och Per Ljungberg, vd för Svensk Digital Handel som berättade om kraftsamlingen på morgondagens handel som blir konsekvensen av att Svensk Digital Handel nu fusioneras med Svensk Handel. Per berättade därefter mer om upplägget på D-Congress 2023. Sedan bjöds deltagarna på dagsaktuella anföranden av en minst sagt fullmatad lista med namnkunniga talare:
Holden Bale, Head of Commerce på Huge om hur kanalstrategi är den största utmaningen för handeln just nu för att möta konsumenternas förväntningar på att kunna köpa vad som helst, när som helst. Social Commerce och kreativitet kommer att vara ett avgörande mått på framgång.
Nic Staeger, COO för Nordiska Galleriet, en av de som tidigare varit med och byggt upp Cerveras framgångsrika e-handel och medförfattare till boken ”En djävel på e-handel”. Nic gav handfasta tips på hur man enkelt och kostnadseffektivt kan starta e-handel, hur man med hjälp av tillgänglig statistik driver utveckling, vad man bör hålla koll på och följa över tid för att nå lyckade resultat.
Ludvig Ungewitter, vd och grundare av inredningsföretaget Sweef som i sin affärsmodell tänker utifrån samma parametrar som en framgångsrik restaurang där location, atmosfär, service och riktigt bra mat måste hänga ihop för att nå framgång.
Charlotte Nordén, vd på Cellbes, om resan från klassiskt postorderföretag till fullfjädrad internationell e-handel, idag med bibehållen fysiskt utskick av katalog men också med närvaro på Zalando.
Jacqueline Kothbauer, en av Sveriges främsta digitala futurister, om Tik Tok som totalt har ritat om den digitala världskartan, gav en tydlig uppmaning att hoppa på tåget och sökordsoptimera content för ökad lönsamhet.
Dagen avrundades med en välbesökt After Work där nätverkandet fortsatte. Så här säger Per Ljungberg dagen efter eventet:
D-Congress är sedan många år mötesplatsen för alla som jobbar med e-handel. 2023 arrangeras eventet den 8 - 9 mars på Svenska Mässan i Göteborg. Biljetterna släpps den 1 december.
Svensk Handel kraftsamlar
Gränsen mellan digital och fysisk handel har suddats ut. För att bättre återspegla branschen fusioneras Svensk Handels helägda dotterbolag Svensk Digital Handel med Svensk Handel 1 januari 2023. Per Ljungberg går då över till sin nya roll som Chief Innovation Officer. (Läs mer om fusionen: Svensk Handel kraftsamlar för att möta morgondagens handel - Svensk Handel)
Presskontakt
Är du journalist och vill komma i kontakt med Svensk Handel? Kontakta vår pressjour
Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!
Vi behandlar dina personuppgifter för att hantera ditt ärende. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter i vår personuppgiftspolicy. Genom att börja chatta bekräftar du att du tagit del av denna information.